Reklamasjonsrapport

Vi utforsker forventninger basert på lovverk, forskrifter og praksis, samt hvordan ulike parter oppfatter og tolker rapportens innhold.

  • Dato: 18. november
  • Gjennomføring: Webinar
  • Varighet: 09.00-14.00
  • Underviser: Rolf Erling Eidsvold
  • Pris: 6000,-
  • Sertifiserte i Norsk takst: Inkludert i årlig etterutdanningsavgift*
  • Kurstimer i Norsk takst: 10
reklamasjonsrapport

Hva lærer du på kurset?

Vårt kurs om reklamasjonsrapporter gir deg en grundig innføring i mandat, gjennomføring og grunnlag for slike rapporter. Det dekker referansenivåer definert av lov, forskrift og regelverk, samt hvordan forventninger formes ut fra disse og tilgjengelige opplysninger. Du lærer om rapportens innhold og struktur, og får innsikt i erfaringer fra reklamasjoner etter 2022. Kurset belyser ulike partenes oppfatninger og forståelse av opplysninger og konsekvenser, og avsluttes med en faglig diskusjon.

Innhold

  • Rolleforståelse ved reklamasjonsrapport / sakkyndig rapport
  • Mandat, gjennomføring og grunnlag
  • Referansenivåer; definert av lov, forskrift og regelverk
  • Forventninger; definert av referansenivåer og gitte opplysninger
  • Rapportens innhold og struktur
  • Erfaringer fra reklamasjoner salg etter 2022
  • De ulike partenes oppfatninger og forståelse av opplysninger og konsekvens
  • Diskusjon

Rolf Erling Eidsvold har bakgrunn som Ingeniør, Bedriftsøkonom og Eiendomsrådgiver. De siste 30 årene har han jobbet med bygningsinspeksjoner, taksering og skadeforsikring. Han  har jobbet som fagsjef i Norsk Takst, og i NEAK med ansvar for opplæring av takstingeniører i Norge.

Hvordan gjennomføres kurset?

Dette kurset gjennomføres som webinar. Du vil da følge undervisningen live på nett, og du vil kunne stille spørsmål til underviseren via tale eller chat. Du vil få tilsendt en lenke til webinaret på e-post i god tid før kursstart.

Har du spørsmål?